Siste nyheter

2015-06-17 / The Nordic Advertising Market 2014: Finland & Norway show biggest decline

The Nordic research institute IRM has just presented the report ”The Nordic Advertising Market 2014”. Media investment in the Nordic region amounted to 9.1 billion Euros last year, a decline of 4,7% compared to 2013.

Norsk Mediestatistikk

IRM publiserer løpende kvartalsstatistikk for følgende medier: dagspresse, fagpresse, ukepresse, direktereklame, TV, radio, kino, utendørs, Internett og kataloger. Statistikken baseres på innrapporterte nettotall for annonsesalget i de ulike mediene og gir et mål på mediemarkedets faktiske størrelse og utvikling over tid.

 

Statistikk for 2014

Slik får du tilgang til IRM:s statistikk:

Tegn et årsabonnement med tilgang til IRM:s Internett-tjeneste , så du kan gjøre egne søk og analyser.

Abonner på IRM:s kvartalsstatistikk

Kjøp rapporter og analyser her 

MBL

Er ditt firma med i MBL får du gratis kvartalsrapporter. Klikk her

 

INMA

Er ditt firma med i INMA? IRM gir deg rabatt. Klikk her

Rapporter

The Nordic Advertising Market 2014

Les mer og kjøp rapporten her

Prognose 2015-2016

Les mer og kjøp rapporten her

For kalender: Klikk her

Vil ditt firma bli statistikk-leverandør eller vil du ha mer informasjon om Norsk Mediestatistikk? Kontakta da IRM på telefon +46 8 663 04 90 eller send en mail til irm@irm-media.no.

In English

The IRM Institute for Advertising & Media Statistics collects, analyzes and publishes data on the advertising and media markets in the Nordic region.

Further Information

The Nordic Advertising Market 2014

IRM Sverige

Siste rapport:

Prognose 2015-2016

Svensk hjemside

IRM Danmark

Siste Rapport:

Prognose 2014-2015

Dansk hjemside