meny

Internationella reklammarknader 2016

IRM presenterer i dag utviklingen i de internasjonale annonsemarkedene i 2016.

 

De internasjonale annonsemarkedene hadde en vekst på 6,1% i 2016 sammenlignet med 2015 og omsatte €481 milliarder. Internasjonal reklamemarked er fortsatt dominert av TV, som står for over 40% av medieinvesteringene. Internet øker raskt og står nå for 35% av investeringene. Det største annonsemarkedet er USA, med medieinvesteringer på €165 milliarder.

 

Mediegrupper: internett, aviser, fag-/ukepresse, utendørsreklame, radio, TV og kino per region og per land 2014-2016. Sammenligning med nordisk utvikling. Statistikken kommer fra World Advertising Research Center (WARC), nordiske data fra IRM, Kantar TNS/IAB Finland og Danske Medier. 19 sider, på engelsk.

 

Kjøp rapporten her.

 

Spørsmål? Ring IRM +46-8-663 04 90 eller send en e-mail til info[a]irm-media.se