Det norske medie- og reklamemarkedet i 2025-2026

Annonsemarkedets gode utvikling forventes å fortsette gjennom året

Fortsatt sterk vekst i andre kvartal.

Annonsemarkedet fortsetter å utvikle seg sterkt i 2025.

The Nordic ad market returns to growth in 2024

In 2024 Nordic advertising investments amounted to 10 billion Euro, an increase of 3,9% with current exchange rates applied.

God utvikling på annonsemarkedet i 2025 og 2026

Annonsemarkedet starter 2025 med en sterk utvikling i første kvartal, og den gode utviklingen forventes å fortsette gjennom året. I 2026 prognostiserer IRM en fortsatt vekst for annonsemarkedet.

Sterk start på året for annonseinvesteringene

Sterk start på året for annonseinvesteringene som vokser med +6,7 %.

Det Norske Reklamemarkedet 2024

Etter et svakt 2023: God utvikling for annonsemarkedet i 2024

Content Advertising i Norge

IRM har på oppdrag fra MBL, Aller, Amedia og Schibsted publisert en spesialrapport om utviklingen for content advertising.

Annonsemarkedets gode vekst forventes å fortsette i 2025

Annonsemarkedet fortsatte å utvikle seg positivt mot slutten av fjoråret, og IRM vurderer at den gode utviklingen vil fortsette i 2025.

Annonsemarkedet i 2024 er tilbake på gode vekstnivåer

Etter en svak utvikling i 2023 er annonsemarkedet i 2024 tilbake til god vekst.

IRM to take over IAB Ireland’s digital adspend report

IRM to take over IAB Ireland’s digital adspend report